11 листопада юристка Ананьївського бюро правової допомоги
Ірина Юраш провела онлайн-лекцію з питань реалізації права на доступ до
публічної інформації та право на звернення громадян. У онлайн лекції
взяли участь представники різних верств населення. Під час лекції було
розʼяснено низку актуальних питань за такими напрямами, як:
Які існують форми реалізації Доступу до публічної інформації та які
існують форми реалізації звернення громадян.
Яку інформацію повинен містити запит та звернення громадян та як саме
подати запит чи звернення.
Який строк розгляду запиту на інформацію та який строк розгляду
звернення громадян.
Коли модлива відмова та відтермінування в задоволенні запиту на
отримання публічної інформації.
Отже одним із найважливіших заходів щодо забезпечення законності й
дисципліни в державному управлінні є право громадян на звернення до
державних органів влади, органів місцевого самоврядування, підприємств,
установ, організацій різних форм власності, громадських об’єднань, що
передбачено ст.40 Конституції України
Під час лекції було розʼяснено, що нормами статті 34 Конституції України
кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати
інформацію усно, письмово або в інший спосіб – на свій вибір. Здійснення
цих прав може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки,
територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання
заворушенням чи злочинам, для охорони здоров’я населення, для захисту
репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації,
одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і
неупередженості правосуддя.
Крім того, акцент було проставлено на те, які саме існують форми
реалізації доступу до публічної інформації та які існують форми
реалізації звернення громадян: пропозиція (зауваження), заява
(клопотання), скарга. Запит на інформацію може бути індивідуальним або
колективним та має містити: інформацію про прізвище ім’я по батькові
запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер
засобу зв’язку, якщо такий є; загальний опис інформації або вид, назву,
реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу
це відомо; підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Запит можна подати у усій, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом,
телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Рекомендується
робити запит в паперовій чи електронній формі надсилаючи за адресом
(поштовим чи електронним).
Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не
пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту. Цей строк може бути
зменшеним до 48 годин якщо інформація необхідна для захисту життя чи
свободи особи, довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту,
аварій, катастроф, небезпечних природних явищ. Також строк розгляду з
обґрунтуванням може бути збільшено до 20 днів у випадку великого об’єму
запитуваної інформації чи складності пошуку інформації в великому об’ємі
даних.
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця
від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, –
невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання. Якщо в
місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо,
керівник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що
повідомляється заявнику. При цьому загальний термін вирішення питань,
порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів - наголосила
юристка.
Для отримання правової допомоги можна звернутись до Ананьївського бюро
правової допомоги за адресою: Одеська область, м.Ананьїв,
вул.Незалежності, 20, каб.6. Тел.: (04863) 2-22-26, в години прийому з
08 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв.
Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги:
0-800-213-103.