Відновлення е-декларування: що, куди, коли, як

12 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України № 3384-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану», яким відновлено декларування.

Дуже важливо зафіксувати дату набрання чинності Законом, адже саме від неї відраховуються всі строки, пов’язані з відновленням декларування.

Відповідно до Закону щорічні декларації за 2021-2022 роки необхідно подати до 31 січня 2024 року.

Декларацію за 2023 рік потрібно буде подати у звичний для всіх декларантів строк – до 31 березня 2024 року включно.

Багато декларантів добровільно вже подали декларації за 2021 та 2022 роки. Ці декларанти  мають можливість виправити зазначені декларації (якщо вони були подані з 24 лютого 2022 року до 11 жовтня 2023 року включно). Для цього необхідно протягом 14 днів, тобто не пізніше 25 жовтня 2023 року, звернутись до НАЗК з листом у довільній формі, в якому зазначити яку або які декларації є потреба виправити і вказати дату їх подання. Далі ви отримаєте відповідне повідомлення у своєму персональному електронному кабінеті Реєстру та зможете подати виправленудеклараціюпротягом 30 днів, проте лише один раз.

Звертаємо увагу, що значно розширено строк подання виправленої декларації для всіх суб’єктів декларування і тепер він становить 30 днів (раніше – 7 днів). 

Разом із відновленням декларування, для декларантів повернувся обов’язок подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані (далі – ПСЗ). Втім, є деякі особливості.

За загальним правилом ПСЗ, підстави для подання якого виникли з 12 жовтня 2023 року, подається протягом 10 днів з моменту отримання доходу, придбання майна або здійснення разового видатку на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року (далі – ПМ) (134 200 грн у 2023 році).

В той же час, Закон звільняє всіх суб’єктів декларування від обов’язку подання ПСЗ, підстави для подання яких виникли в період з 24.02.2022 до 11.10.2023 включно. Тобто якщо декларант придбав дороговартісне майно (наприклад, нерухомість), отримав дохід чи здійснив інші разові видатки розміром понад 50 ПМ, у вищезазначений період, то йому не потрібно подавати ПСЗ.

Відповіді на всі запитання ви можете знайти у Базі знань НАЗК (https://wiki.nazk.gov.ua/category/deklaruvannya/), а отримати додаткову консультацію направивши офіційного листа на електронну пошту info@nazk.gov.ua або за телефоном контакт-центру (044) 200-06-94.

Усну консультацію можна отримати у головного спеціаліста з питань запобігання та виявлення корупції апарату Ананьївської міської ради Яни Мунтян за телефоном (04863) 2-10-33 .