“U-LEAD з Європою”: основні зміни законодавства

07 квітня березня 2023 року Кабінетом Міністрів України видано
розпорядження № 301-р «Про схвалення Концепції безпеки закладів освіти»


Метою Концепції є створення рівних, належних і безпечних умов здобуття
освіти, організація безпечного освітнього середовища, зокрема в умовах
військової агресії Російської Федерації проти України. Основними
завданнями Концепції, спрямованими на розв’язання визначених
проблем, є: створення безпечної інфраструктури закладів освіти; ефективне попередження та
протидія негативним безпековим явищам в освітньому середовищі; формування
компетентностей безпеки в учасників освітнього процесу; організація безпечного підвезення
учнів та вчителів до/із закладів загальної середньої освіти.
Засновники закладів освіти (за згодою) визначені виконавцями в таких заходах, як
забезпечення мінімальних вимог для належної організації освітнього процесу в захисних
спорудах цивільного захисту закладів освіти; забезпечення пожежної та техногенної безпеки
закладів освіти; запровадження системи раннього попередження та евакуації учасників
освітнього процесу. Органам місцевого самоврядування рекомендовано також взяти участь в
організації безпечного підвезення учнів та вчителів до/із закладів загальної середньої освіти
шляхом придбання шкільних автобусів, зокрема спеціально обладнаних для перевезення
маломобільних груп населення.


07 квітня 2023 року Кабінетом Міністрів України прийнята постанова № 315
«Про затвердження Порядку утворення та функціонування пожежнорятувальних підрозділів для забезпечення місцевої пожежної охорони»


Порядком визначено, що пожежно-рятувальні підрозділи утворюються органами
місцевого самоврядування за погодженням із ДСНС або його територіальними
органами з метою захисту життя і здоров’я населення, територій і об’єктів від
пожеж, підтримання належного рівня пожежної безпеки в населених пунктах.
Пожежно-рятувальні підрозділи можуть утворюватися як юридичні особи або їх відокремлені
підрозділи. Загальне керівництво місцевою пожежною охороною здійснює посадова особа
виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, до компетенції якого належать
повноваження з організації та забезпечення цивільного захисту.
Фінансування та матеріально-технічне забезпечення пожежно-рятувальних підрозділів
здійснюються за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених
законодавством. У разі коли в населеному пункті, розташованому на території однієї
територіальної громади та з’єднаному з населеними пунктами іншої територіальної громади
під’їзними шляхами загального користування, утворено пожежно-рятувальний підрозділ, який
здатний виконувати завдання за призначенням на території населених пунктів іншої територіальної громади, на якій відсутні такі підрозділи, у відповідних місцевих бюджетах
можуть передбачатися видатки на матеріально-технічне забезпечення таких підрозділів у
рамках співробітництва відповідно до Закону України «Про співробітництво територіальних
громад».


30 березня 2023 року Кабінетом Міністрів України прийнята постанова № 285
«Деякі питання підвищення обороноздатності держави на період воєнного
стану в Україні»


Постановою визначено, що відповідальними за будівництво військових інженернотехнічних і фортифікаційних споруд та передачу побудованих споруд військовому
командуванню є обласні військові адміністрації (обласні державні адміністрації).
Установлено, що рішення про будівництво військових інженерно-технічних і
фортифікаційних споруд приймається обласними військовими адміністраціями (обласними
державними адміністраціями) за поданням командувачів відповідних угруповань військ (сил),
в операційних зонах яких здійснюватиметься таке будівництво, із зазначенням місць та
кількості об’єктів будівництва. Обласні військові адміністрації (обласні державні адміністрації)
є державними замовниками у сфері оборони з будівництва споруд та розпорядниками
бюджетних коштів нижчого рівня. Фінансове забезпечення заходів з будівництва військових
інженерно-технічних і фортифікаційних споруд здійснюватиме Міністерство оборони.

Оприлюднено огляд актуальної судової практики Касаційного
адміністративного суду у складі Верховного Суду, в якому представлені
рішення, внесені до ЄДРСР, за січень 2023 року


Огляд містить низку важливих правових позицій КАС ВС, сформульованих під час
розгляду адміністративних справ. Зокрема, про обов’язок органу місцевого
самоврядування при ухваленні рішення про надання особі у приватну власність
земельної ділянки керуватися законодавством, чинним саме на момент ухвалення
рішення. Суд звернув увагу, що положення частини 3 статті 24 Закону України «Про
регулювання містобудівної діяльності», якими передбачено можливість передачі (надання)
земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування
фізичним або юридичним особам для містобудівних потреб за умови, що відповідні земельні
ділянки розташовані в межах території, щодо якої затверджено принаймні один із обумовлених
видів містобудівної документації на місцевому рівні, застосовуються на момент прийняття
рішення, а не на момент розробки проєкту землеустрою.

Національне агентство з питань запобігання корупції опублікувало
роз’яснення щодо декларування матеріальної допомоги, отриманої через
війну.


Роз’яснення стосується допомоги, отриманої від міжнародних організацій та інших
держав, допомоги, отриманої від України та процесу заповнення відомостей про
допомогу на проживання ВПО.
Якщо допомога виплачена за рахунок коштів іноземних держав (йдеться, зокрема,
про виплати українцям, які виїхали за кордон унаслідок повномасштабного вторгнення рф),
крім коштів, отриманих від рф; міжнародних організацій (наприклад, за рахунок коштів
Всесвітньої продовольчої програми ООН, Управління Верховного комісара ООН у справах
біженців, коштів ЮНІСЕФ, Місії Міжнародного Комітету Червоного Хреста в Україні), її не
потрібно декларувати. Грошову допомогу від України декларувати потрібно.