Шахраї телефонують та пропонують встановити новий застосунок банку. Мета шахрайської схеми – отримати доступ до інтернет-банкінгу.

📲 Зловмисники представляються працівниками банків і повідомляють, що старий банківський застосунок більше не працює і вам потрібно завантажити новий. Потім вони надсилають фішингові посилання на завантаження програми буцімто з офіційного чат-бота в одному з месенджерів. Таким чином, аферисти отримують авторизаційні дані клієнтів банку.

📩 Потім шахраї переконують назвати код із смс-повідомлень чи дзвінків від справжньої служби підтримки банку, у результаті отримують доступ до інтернет-банкінгу і викрадають кошти.

❓ Як уникнути шахрайства?

Якщо телефонує працівник банку, скажіть, що ви зараз перетелефонуєте самостійно на офіційний номер банку, зазначений на платіжній картці. 💳

Завжди припиняйте розмову, якщо:

🔴 запитують паролі, коди банків;

🔴 керують під час телефонної розмови вашими діями (просять встановити програму на ваш пристрій).

❗️ Дотримуйтеся правил безпеки, коли завантажуєте застосунок на свій телефон чи інший пристрій. Обирайте лише ліцензійне програмне забезпечення з офіційних магазинів або вебсайтів розробників.

Використовуйте такі офіційні платформи, як:

🔸 Microsoft Store для Windows;

🔸 Apple App Store для macOS та iOS;

🔸 Google Play для Android.

⚠️ Такі магазини зазвичай дбають про безпеку, але навіть там можуть траплятися випадки шкідливого програмного забезпечення (https://www.facebook.com/cyberpoliceua/posts/1005092221801678).

Щоб мінімізувати ризики, дотримуйтеся таких порад:

🟣 перевіряйте репутацію виробника;

🟣 читайте відгуки інших користувачів не лише на сайті магазину, але й на форумах;

🟣 оцінюйте кількість завантажень;

🟣 уважно розглядайте країну походження програми. Не завантажуйте програмне забезпечення від країн із сумнівною репутацією;

🟣 звертайте увагу на дозволи, які вимагає застосунок під час встановлення. Наприклад, для програми для читання книг не потрібен доступ до вашої геолокації, камери чи мікрофона.

👀 Будьте пильними!

🆘 Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції за посиланням: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/ або повідомте про цю ситуацію за номером телефону: 0 800 505 170.

ℹ️ Більше про налаштування та захист пристроїв читайте на сайті НБУ та Держспецзв’язку #КібербезпекаФінансів: https://promo.bank.gov.ua/payment…/autentication.html.

#КіберПес🐶